Skip to main content

The Globe and Mail

Donald’s ‘done’: Five U.S. media responses to Sterling’s defeat

The NBA's lifelong ban and $2.5-million fine on Los Angeles Clippers owner Donald Sterling for racist remarks has elicited strong reactions and soul-searching in U.S. mainstream media.

The NBA will try to force Sterling to sell his team after a recording showed him criticizing his mistress, V. Stiviano, for posting pictures of herself on social media with black people.

Here's how some U.S. news organizations reacted to the decision.

Los Angeles Daily News, April 30 2014

SHORT BUT SWEET

Several U.S. papers went for punchy, single- or double-word headlines.

Robert Hanashiro/USA Today Sports

THE BIG GAME

Some reports tried to portray the Clippers’ 113-103 victory over the rival Golden State Warriors on Tuesday night as a happy ending to the Sterling saga. Others looked at the Warriors’ plan to boycott Game 5 if the NBA had not taken strong enough action against Sterling.

L.A. Times, April 30, 2014.

WHOSE BALL IS IN WHOSE COURT?

The phrase “the ball is in their court” came up more than once, with various explanations of whose court the figurative ball is now in.

Salon.com

THE ROOT PROBLEMS

The day came with several warnings that root causes of racism in sports haven’t been addressed.

CNN.com

WHAT NEXT?

Several observers zeroed in on how the Clippers could be sold, and who would profit from it. Some took issue with the NBA putting pressure on Sterling to sell the Clippers, arguing that his racist remarks weren’t actually illegal.

Report an error Licensing Options
Comments

The Globe invites you to share your views. Please stay on topic and be respectful to everyone. For more information on our commenting policies and how our community-based moderation works, please read our Community Guidelines and our Terms and Conditions.

We’ve made some technical updates to our commenting software. If you are experiencing any issues posting comments, simply log out and log back in.

Discussion loading… ✨